Маленькі творці комп’ютерних ігор

Як діти перемогли у ігровій конференції в Європі

Їм всього від 5 до 12 років, а вони вже пітчили власні ігри на найбільшій ігровій конференції у Європі — White Nights. Ці діти — покоління Z: народилися в епоху цифрових технологій і, як показує досвід, не бояться творити їх самі. Журі — професіонали із Nintendo, Plarium, Braavo Capital, Modern Times Group — оцінювали роботи дітей і обрали переможців. Читайте історію як почати програмувати у дитинстві і стати відомим у game-сфері. Можливо, завтра ви не відриваючись від екрану гратимете гру одного із маленьких геніїв.

Start: Як все починалося

KidIT — перша в Україні міжнародна школа технологічної освіти для дітей віком 5-12 років. Навчання базується на вивченні основ програмування за допомогою візуальних платформ (наприклад, Tynker або Unity Playground). Окрім розвитку навичок програмування, колективної роботи і критичного мислення, у KidIT є глобальна мета. Учні школи люблять ігри: не тільки грати, а й дізнатися як ігри влаштовані, зрозуміти алгоритми, логіку. Вони прагнуть створювати власні ігри і щоразу вдосконалювати їх. Дати дітям можливість відчути себе причетними до масштабної ігрової індустрії означає мотивувати розвиватися ще більше. Так з’явився конкурс “KidIT Global Game Prize”.

Вікторія Абрамова, учасниця конкурсу Global Game Prize.

Дітям дали тему гри — “Я змінюю світ на краще”. І понеслося! Організатори отримали 50 заявок від учнів школи KidIT з України та Кіпру. Кожну гру протестували та оцінили журі, які уже давно в game-індустрії і знають тонкощі сфери. 

Ванесса — Senior Assistant Manager в Nintendo. Допомагає видавцям ігор випускати продукти на платформах Nintendo в Європі та Австралії.

Нік – креативний директор компанії Plarium, яка займається розробкою ігор. Має дев’ятирічний досвід у галузі геймдевеломенту, працював над створенням близько 30 ігор. 

Анна Байдачная віце-президент відділу продажів та розвитку бізнесу у регіонах EMEA технологічної компанії Braavo.

Журі обрали 13 щасливчиків, які поїхали презентувати свої досягнення у Амстердам на професійну ігрову конференцію White Nights. Тільки уявіть, наймолодшому фіналісту 5 років! 

Attention: Що відбувалося в Амстердамі

Діти захоплювалися всім: стендами відомих компаній, виступами розробників того самого улюбленого Майнкрафту і оцінками поважного журі.  Кілька годин у такій атмосфері — і вони вже відчували себе своїми: активно розповідали як створювали ігри і тестували ігри інших розробників. Всією командою раділи, коли чули відгуки про стенд KidIT.

“Напевно, найкращий стенд на конференції. Це чудовий приклад, як можна зробити світ у майбутньому краще і чистіше.”

Головне, пітч своєї гри перед журі — хвилюючий момент і незабутній досвід. Враженнями поділились самі учасники:

Лія, Україна (Тернопіль) 
— Скільком людям ти розповідала про свою гру, що вони казали?
— Більше 28 людей. Один сказав, що моя гра сподобалась найбільше. Напевно, сюжетом.
— Тобі страшно було? Хочеш ще спробувати?
— Ні. Тааак (захопливо 🙂
— Як твої враження від конференції?
— Чудові, незабутні, великііі. І конференція така велика. 

Данило, Україна (Суми) 
— Скільки тобі років? Давно навчаєшся програмуванню? Про що твоя гра?
— Мені вісім років. Я навчаюсь три роки. Це уже мій п’ятий конкурс. У моїй грі треба врятувати світ, для цього треба пройти всі п’ять рівнів. Мені допомогала створювати гру Ніндзя Юля. (Ніндзі так ми називаємо вчителів у KidIT). Вона навіть давала домашні завдання.
— Розкажи про свої враження, коли підходили люди і розпитували про твою гру. 
— Якщо вони розмовляли англійською — відповідав теж англійською. Вони казали, що їм сподобалася гра, давали зірочки. А ще весь роздатковий матеріал я робив сам — флаєри і плакат. 
— Що краще для тебе: грати чи створювати гру? 
— І те, й інше. Щоб створити — треба трудитися. А грати — це тестувати ігри інших.

WOW: Переможці KidIT Global Game Prize

Фінал конкурсу відбувся 24 січня. 205 людей протестували ігри дітей і дали фідбек. Найбільше учасники чекали, що ж скаже журі. На європейському рівні ігри дітей оцінювали представники Nintendo, Plarium, Braavo Capital, Modern Times Group.

Як прокоментували журі ігри маленьких творців-переможців конкурсу читайте далі.

Костянтин Кім у віковій категорії 5-6 років, гра Collect Bottles:

Костя проробив чудову роботу! Гра плавна і вдала, відчувається, що вона “відшліфована до деталей”. Я помітив, що він зробив наприкінці гри: коли гравець перемагає він змушує персонажа стрибнути вгору і внизу з текстом “виграти”. Трюк називається “фанфар” і це дійсно важливо, бо дає гравцеві зрозуміти, що він зробив гарну роботу. Чудова гра!


Яків Антонець у категорії 7-8 років, гра TRASH to TREE:

Чудова художня робота і гладка анімація. Мені також сподобалося, що він використав саундтрек, щоб створити резервну копію повідомлення гри. Музика при правильному використанні може бути настільки ж важливою, як візуальний дизайн інтерфейсу, механіка ігор для формування досвіду користувачів. Він використовував ці медіа так, як я не бачив у багатьох інших проектах! Дійсно креативно! 


Іонніс Алічанідіс у категорії 9-10 років, гра Recycling game:

  • Дійсно добре відшліфована гра!
  • Просто, але приємно. Мені подобається якість та дизайн фону.

Євгеній Радко у категорії 11-12 років, гра Mission of the “New World”:

  • Кілька персонажів та квестів різного рівня складності. Дуже різноманітні. І  драматична класична музика, коли рятуєш світ.
  • Квест-гра з детальною логікою. Музика та сам хід гри підходять один одному. 
  • Мені подобається наративний компонент. 

People’s choice — Вікторія Абрамова та її гра Cleaning:

Схоже, що фон, предмети та налаштування гри повністю зробила сама дівчинка. Artstyle виглядає дуже креативно порівняно зі стереотипними фонами інших ігор цієї вікової групи.

Професіонали ігрової індустрії тестували ігри дітей та давали їм фідбек

Діти довго працювали, думали, доводили гру до ідеалу, здійснили свою мрію та отримали такі відгуки! Це і є перші кроки до успіху, це і є те відчуття причетності до великої сфери, яке KidIT прагне виховувати у дітях. 

Finish: Майбутнє технологій за маленькими творцями

Перемога дітей — гордість і для їх батьків, і для організаторів. Вони були поруч два дні конференції, підбадьорювали, спостерігали, як діти презентували результати праці з впевненістю у своїх силах. 

Олена, мама Вікторії Абрамової, Кіпр
Конференція була у цікавому форматі, зацікавила і мене, і дитину, в першу чергу. Сподобалося, що можна було поспілкуватися з девелоперами ігор, розпитати як вони їх створювали, як все влаштовано: те, що люди своїми руками роблять, а не у великих компаніях. Це крутий посил для дитини вона бачить і розуміє, що сама теж так зможе. 


Мама Георгія Твердохліб, Україна (Тернопіль)
На конференції було мінімум 200 чоловік, діти показали їм свої ігри, поспілкувалися на різних мовах, набралися досвіду. Це буде для них в майбутньому дуже гарний поштовх до дії, роботи і результату. 


Ксенія, мама Костянтина Кім, Кіпр
Кіму дуже сподобалось тестувати ігри інших розробників. Цікаво було чути коментарі професіоналів, які оцінювали дизайн, рівні гри і давали оцінку з боку свого професіоналізму. 

Юлія Тарасова, співзасновниця KidIT:

Найважливішим в поїздці був не фінальний результат “хто ж виграв”, головним був сам процес поїздки. Коли, перемагаючи сором’язливість, діти на 2-ій презентації входили в раш і пітчили на рівні бізнес-девелоперів, забуваючи про свої “ой, я не дуже з англійською”. Коли “ех, як я люблю майнкрафт” перетворюється в те, що в твою гру грає представник Mojang (тієї самої студії, яка створила Minecraft) і захоплено відгукується про твоє творіння. Коли “ось той чоловік в кілті — хочу з ним сфотографуватися” грає твою гру і вже сам хоче зробити фото з тобою.

Участь у конференції розпалила бажання творити і працювати далі. Ми вкотре переконалися, що майбутнє у руках молодих геніїв. І вони творять це майбутнє просто зараз.

X