Батьківський чат на правильний лад: 5 речей, яких треба позбутися


1. Нескінченний спам

Якщо теоретично батьківські чати створені бути помічниками, коли аврал на роботі і не встигаєте на чергове зібрання, то на практиці теорія дещо видозмінюється.
Серед важливих повідомлень про навчання, кінець семестру чи нові підручники з”являються фотографії з сонячних пляжів «А ми у відпустці!», радісного «А ми саморобку зробили», котиків, яких терміново потрібно прилаштувати. Але це все ще півбіди. Ще цікавіше (і не потрібніше) жахливі історії про бандитів у місті «Це секретна інформація від знайомих». Ну і привітання. Начебто і непогано, що всі хочуть порадувати, і багатьом напевно подобаються ці яскраві картинки-привітання. Але 28 миготливих листівок з квітами і зайчиками можуть довести до запаморочення.

Чат потрібен для розмов, але знайти в потоці спаму потрібну інформацію важко: іноді доводиться прочитувати сотні повідомлень, щоб відкопати в них відповідь на важливе питання.

Чек-лист анти-спамера:
Перш ніж написати в чат, дайте відповідь на кілька питань:

  • Це стосується школи?
  • Це правдива інформація?
  • Про це ще ніхто не говорив в чаті?

Якщо всі відповіді «так» – пишіть.

2. Обговорення в робочий час

Буває, глянете у  список справ, а там нагальне питання щодо школи. А тут ще й видається вільна хвилинка на роботі, можна запитати у чаті. Можна, але краще не треба: звук сповіщень вимикають не всі, як і самі сповіщення, бо можуть чекати важливу інформацію. Розпал трудового дня – не найкращий час для вирішення питань.

Що робити, щоб ввечері не натрапити на «В нашому класі ніхто нічим не цікавиться», «Нікому немає діла до дітей», «Сумно, що все це потрібно тільки трьом-чотирьом батькам, а інші не чешуться».

Активні і вільні батьки – це прекрасно. Але варто зважати, що робочий (а часом стресовий) день як мінімум до 17:00. Відволікатись часом складно. Обговорення важливих питань відкладіть на вечір або делегуйте їх відразу батьківському комітету.

3. Колективне вирішення домашнього завдання

Уточнити домашнє завдання – це “ок”. Навіть не підпадає під “спам”. 
Час від часу хтось в класі може захворіти чи не прийти за інших причин, тому такі питання неминучі і зрозумілі.
Але коли чат колективно починає вирішувати завдання для початкової школи – десь сумує не один учасник чату.
Не тільки тому, що дорослі люди іноді не можуть відповісти на елементарне запитання, скільки тому, що це взагалі не завдання батьків – робити домашку. Але якщо навіть батьки її перевіряють, то не варто це робити в загальному чаті, роздуваючи бесіду.

Як не задіювати колективний розум до домашнього завдання 
Не писати в чат – нікого не відволікати.
Якщо щось незрозуміле – краще погуглити. 

4. Безграмотні повідомлення

Часом і у батьківському листуванні зустрічаються дивовижні помилки. Дивна автозаміна – це допустимо і зрозуміло. А от розмовний суржик і зменшувально-пестливі слова краще уникати.

Порада: пиши – скорочуй

5. Відсутність етикету в листуванні

Одна думка – 10 коротких повідомлень; питання, на яке тільки що відповіли, задається знову; особисті бесіди в загальному чаті; нескінченні відповіді «Я не знаю», хоча питання було адресовано тим, хто знає. Знайомо?
Припустимо, що етикет в месенджерах ще не встиг скластися як такий. Але нерідко в чатах не дотримуються банальної ввічливості. Наприклад, обраний подарунок вчителю назвати «барахлом» або перейти на особистості “Це ж ви минуле зібрання пропустили”. За такими бесідами неприємно спостерігати, навіть не втручаючись.

Як дотримуватися етикету в листуванні.
Порада: всі ми люди, а ввічливість – базове правило взаємодії.

Перш за все, треба пам’ятати про прості правила спілкування, щоб комфортно було і вам, і учасникам чату.

X