4С – цифра і буква, які врятують людство

Герберт Уеллс казав «Цивілізація – це гонка між освітою та катастрофою». Напевно лише з нашим поколінням людство дійшло до межі, коли від якості освіти залежить не лише цивілізація, а й загалом життя на планеті.

Цивілізація – це гонка між освітою та катастрофою

Ще в 2002 році у США була створена організація, Partnership for 21century skills, що об’єднала 3 сторони: представників бізнесу, “освітян” — представників освітніх структур (директори, вчителі, мислителі) і представників влади. Усі ці люди зібрались разом, бо розуміли, що з освітою щось не так. Світ почав змінюватися занадто стрімко, освіта ж пасла задніх.

Вони вирішили розробити нову стратегію. Ідея була в тому, щоб відійти від простого поглинання знань і переорієнтувати освіту на ключові навички, необхідні у 21 столітті.

Зараз державна освіта робить акцент на безперервному заповненні дітей знаннями. Кожна нова програма пропонує ще більше інформації і ще більше перевантаження дітей. Partnership for 21century skills усвідомили, що за швидкістю оновлення інформації ні нам, ні дітям ніяк не встигнути. У таких умовах важливо сфокусуватися на іншому — закладання в школі тих навичок, які необхідні дитині 21 століття, щоб стати успішним у майбутньому.

За швидкістю оновлення інформації ні нам, ні дітям ніяк не встигнути

Стартувавши з визначення 18 вмінь, через кілька років вони сформували 4 ключові навички, які назвали 4С (за першими літерами кожного слова).

Отже:

1C — Critical Thinking (критичне мислення) — вміння визначити і вирішити проблему, проаналізувати інформацію, розуміти її, оцінювати, приймати рішення, розуміння кроспредметності (усе у світі взаємопов’язане, і в цьому взаємозв’язку і потрібно навчатися).

Усе у світі взаємопов’язане, і в цьому взаємозв’язку і потрібно навчатися

2С — Communication (комунікація) — вміння донести свою думку до інших, поділитися ідеєю, рішенням, почути і зрозуміти іншого, знайти до нього підхід, використовуючи різні канали комунікації (вербальний, письмовий, мультимедійний).

3C — Collaboration (взаємодія) — вміння працювати в команді для досягнення спільної мети, гнучкість, відповідальність, синергія, партнерство.

4C — Creativity (креативність) — творчий підхід у вирішенні завдання, вихід за рамки і інновації в знаходженні цінних ідей. Сьогодні саме цей навик дає фору майбутньому роботизованому світу.

Таку навичку як технологічна грамотність ніхто навіть і не виділяє окремо. Це вже не просто навик — це незмінна складова життя (не майбутнього, а теперішнього). Технології пронизують кожен із перерахованих “C”. Тому саме на цьому ми і робимо акцент в KidIT: навички 4C через технології.

Технологічна грамотність вже не просто навик — це незмінна складова життя

А далі невеликий англомовний ролик, який дуже чітко прокладає зв’язок між 4C та важливістю використання технологій під час навчання.

Усе просто: брати і використовувати!

X